האם החברה שלך מוכנה ליישום מערכת PLM ?

Posted: 10/06/2010 in Open Source PLM

עד לפני כעשור, נדמה היה שחברות בסדר גודל קטן ובינוני היו “מצליחות להסתדר” עם כל הכרוך בפיתוח והגעה לייצור של מוצרים.

המוצרים היו פשוטים יותר, פחות דגש הושם על עיצוב, רוב הרכיבים יוצרו והורכבו במפעלי החברה, וכלי התכנון מלכתחילה ייצרו שרטוטי דו-מימד פשוטים מהם ניתן היה להרכיב את המוצרים.
מה שקרה ב-10-20 השנים האחרונות לא הותיר הרבה אפשרויות למשחק – העולם נהיה גלובאלי, רוב הרכיבים כבר לא יוצרו באותו מפעל, מתכננים עובדים כמעט בצורה גורפת מול תוכנות תלת-מימד. המוצרים הפכו מורכבים הרבה יותר, התחרות גדלה מאוד (הסינים אלופים בהעתקות…) והרווחיות קטנה או גדלה משמעותית בהתאם למהירות שבה החברה שלך הגיע עם המוצר לשוק.

כדי להבין האם החברה שלכם בשלה ליישום מערכות PLM חשבתי על שלושת הדברים ההכרחיים כדי ש-“יהיה מאיפה להתחיל”:
צורך – כבר כתבתי בראשית המאמר – קשה שלא להבין את הצורך – כמות המידע הוא עצום – (סמנו בעיגול את מקורות המידע שבהם אתם משתמשים) תיב”ם מכאני, תיב”ם אלקטרוני, טבלאות אקסל, מסמכי וורד, ספסיפיקציות PDF, Route Cards, סטנדרטים שונים (RoHS, Green, ISO ועוד), תמונות, סרטים ועוד.
בנוסף הצורך לנהל גרסאות לרוב הרכיבים, קשרים ליצרנים, ספקים, מסמכים וניהול עץ מוצר יוצרים משימה שכמעט בלתי אפשרי להשתלט עליה על-ידי כלים ידניים.
בין אם ההבנה כי חייבים כלי ניהול מתאים מתחילה ברמת הניהול הבכיר ומחלחלת למטה, ובין אם הדרישה לכלי שיעשה סדר בבלאגן מגיעה מן השטח – זוהי כבר התחלה טובה.

התגייסות / רצון – מעבר לצורך – הטמעת מוצר PLM עובדת כמו הטמעה של מערכת ERP – אני מתכוון לכך שמערכות אלו אינן “בבעלות” מחלקה אחת או אחרת באירגון, אלא זהו כלי חובק אירגון אשר מרבית העובדים בארגון יעבדו מולו או לפחות ישאבו ממנו מידע.
אם ישנם חלקים בארגון אשר מתנגדים ליישום מערכת PLM מסיבות שונות, ואפילו אם ההנהלה היא זו שדוחפת ליישום מערכת שתעשה קצת סדר – יקשה על החברה להטמיע את המערכת.
יש דרכים שונות בהן מערכת PLM עוזרת למשתמשים (גם אלו המתנגדים) – ויש למצוא את הדרכים ע”מ להעביר את המסר.
לדוגמא – זמן החיפוש אחר מסמכים ומק”טים מתקצר, הבלבול וחוסר הוודאות באשר לגרסא ספציפית אותה מחפשים נעלמים ובנוסף – הממשק הגרפי המאפשר לראות את כל החומר הרלוונטי במערכת אחת – מקל על ההבנה של – “איך הסתדרנו קודם…”

משאבים – בסופו של יום – מנהלים מסתכלים על שורת הרווח, ובדיוק כמו בהטמעה של מערכות ERP או CRM – שורת הרווח אינה טמונה ביום שאחרי יישום המערכת אלא שנים רבות קדימה.

היכולת לסיים תהליכי שינוי בימים בודדים במקום שבועות, המעקב הבלתי מתפשר אחר גרסאות, החיבור האוטומטי לניהול הפרוייקטים או למסמכים הרלוונטיים חוסכים זמן, ו- זמן הוא כסף.
המשאבים השונים אינם בהכרח כספיים – יש צורך באחראי פרוייקט שיידע להגדיר ביחד עם החברה המטמיעה את צורכי הארגון, יש צורך במשאבים פיזיים – שרתי מחשב, בסיסי נתונים ואת עזרת אנשי ה- IT וכמובן גם משאבים כספיים כגון עלות ההטמעה, הרשיונות (אם צריך) או עלות התחזוקה השנתית.
לפיכך – חברה המסוגלת להביט קדימה אל העתיד ולהציב לעצמה יעדי גדילה שאפתניים – תגייס את המשאבים הדרושים ליישום המערכת בטווח המיידי בציפייה אל העתיד.

וקדימה לעבודה !

שגיא טיקוצקי

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s