על טעם וריח

Posted: 28/07/2010 in Open Source PLM

על טעם וריח

היום רציתי לכתוב על השיקולים בבחירת מערכת PLM  או מערכות אחרות.

בזמן האחרון יוצא לי להסתובב המון בין לקוחות ולקוחות פוטנציאליים. אני אוהב להתחיל את הפגישה בדרך למטבח אם איזה כוס קפה ושם (אם זו פגישה ראשונה) נוצר הקשר החברי ואפילו בירור צרכים ראשוני.

הייתי אפילו מעז להגיד שזהו החלק האהוב עלי בפגישות היכרות ראשוניות. הצורך להקשיב ולהבין האם יש כימיה בין השותפים לפגישה, והאם הצרכים שלהם מתאימים למוצר ה- PLM אותו חברתנו מפיצה.

יותר ויותר אני למד לגלות כי בכל חברה קיים ייחוד ולעולם לא אמצא חברה שצורכי המחשוב האירגוני שלה זהים לצרכים שצוירו לי על-ידי חברות אחרות. תמיד.

בחברה אחת יספרו לי שמה ש ה כ י  כואב להם הוא הבלגאן וחוסר היכולת למצוא את הגרסאות הנכונות של המסמכים. בחברה אחרת יספרו שנמאס כבר לבצע תהליכי שינוי ידניים שנעצרים, נתקעים ושקשה באמת לעקוב אחרי מי ביצע מה. ובחברה שלישית יספרו לי כי כולם כבר מבינים שאי-אפשר להמשיך ולהתנהל בצורה כזו, וחייבים, פשוט מוכרחים מערכת רצינית יותר מאוסף של קבצי אקסל המנוהלים ידנית.

שונות כזו קיימת גם בין האנשים איתם אני נפגש והתפקידים אותם הם ממלאים.

למשל – אם אני נפגש עם מנהל הפיתוח – יהיה לו חשוב לראות כיצד ניתן לשלב את ניהול הפרויקטים עם תהליכי השינוי וסבב החתימות. אם אפגש אם מנהל ההנדסה או מנהל התפעול (אלו בעצם תפקידים חופפים בהרבה מקרים) יהיה חשוב להם תמיד לראות את הקישור למערכות ה- ERP וכיצד מנהלים עצי מוצר. ואם אפגש עם המנכ”ל תמיד תצוף שאלת מיליון הדולר – כמה זה עולה….

אני חייב לאמר שזהו הרגע בו אני ממש אוהב את העבודה שלי. הצורך להקשיב ולהבין את מכלול האתגרים העומדים בפני החברה והבעיות מולן הן ניצבים עם הכלים הקיימים, יוצרים צורך למצוא פתרונות ייחודיים לכל אחד מן הצרכים השונים שעולים בשיחה – מאתגרים אותי ומכניסים הרבה ענין ומחשבה.

המסקנות בסופו של יום ליישום מערכת PLM  באירגון כפי שאני רואה אותן הן:

  • חשוב לחברה המחפשת להטמיע פתרון ארגוני כמו PLM  להסתכל מעבר לעלות המיידית של המוצר אבל תמיד לשמור בראש מהו ה- ROI (Return on Investment) אשר הטמעת המערכת תדרוש.
  • חשוב לשלב בתהליך הבחירה את כל הגורמים הרלוונטיים. במקרה של PLM חשוב לשלב בתהליך נציג ממח’ הפיתוח, כמו גם מח’ ההנדסה (או התפעול אם יש), ומח’ בדיקות האיכות. הייתי גם שוקל לשלב גורמים נוספים כמו הרכש, האחראי על התקינה (RoHS, IEEE, GREEN, FDA וכד’) ומנהל ה- IT.
  • ביחרו מערכת עם יכולות הרחבה וגמישות (עד כמה שניתן). לעולם לא תוכלו לשער איך תגדל או תשתנה החברה שלכם עוד 5 או 10 שנים.
  • שימרו על ראש פתוח ראש פתוח

ואל תפסלו גם מערכות קטנות יותר או ידועות פחות. לא תמיד יש צורך להוציא עשרות או מאות אלפי דולרים למערכת אירגונית

שגיא טיקוצקי

סייקלופ בע”מ

Comments

Leave a Reply

