כיצד להפוך PLM ל- Best Seller

Posted: 16/01/2011 in Open Source PLM

קראתי היום בלוג מענין של חברי למקצוע יוס ווסקיל ההולנדי, המתאר את ההתקדמות האיטית של מערכות ה- PLM ככלי מרכזי עבור חברות. הבלוג מדמה את ההתקדמות בתפיסת מערכות PLM כריקוד שבו צועדים 3 צעדים קדימה ושניים אחורה ומתקדמים לאט במיוחד לעבר המטרה.

מהי אם כן הסיבה שמערכות ERP באשר הן הפכו ל”אביזר” חובה בכל חברה, מן הקטנה ביותר ועד חברות Fortune 500 ? מצד שני – מהי הסיבה שמערכות ה- PLM אינן נתפסות ככאלה ?

יוס מתאר את מערכות ה- PLM ככאלו הנמצאות בין מערכות ה- ERP  המשמשות לניהול הייצור, המלאים, המכירות וההזמנות, ובין מערכות ה- CAD אשר בעזרתן מתכננים את המוצרים בכל חברה ייצורית, הנדסית.

זוהי לדבריו הסיבה שמערכות ה- PLM אינן מקבלות את הכבוד הראוי לו.

לדעתי, חשוב לזכור כי מערכות ה- PLM אינן רק אמצעי להעברת מידע בין מערכות התכנון המכאני והחשמלי אל מערכת ה- ERP, אלא מערכת המשמשת כמקור המידע היחיד המשותף למחלקות התכנון, ההנדסה, אבטחת האיכות, התיעוד, הרכש, ניהול הפרויקטים ועוד.

PLM בין ERP, CAD ושאר ירקות

השאלה שקיננה בראשי כשראיתי את הבלוג, היא מה יש לעשות בתחום השיווק והמכירות כדי להסביר את היתרונות הגלומים במערכות PLM, או במילים אחרות – איך לעזאזל משווקים את זה ?

מהו הנשק בו צריך לצייד את איש המכירות בבואו לפגוש את הלקוח ?

 

איש מכירות טיפוסי

איש מכירות טיפוסי

ערך מוסף

מהו הערך המוסך שאיש המכירות ייתן ל- PLM ?

מה אם נראה כי שימוש במקור מידע אחד ויחיד (Single source of truth) חוסך כסף ע”י מניעת הקלדה ידנית, קיצור זמן החיפוש, ומניעת כפילויות של מק”טים ועצי מוצר ?

אם בנוסף לכך נוכל להראות כי שימוש בתהליכי שינוי כחלק ממערכת ה- PLM יעזור לקיצור הזמן, הטירחה והבלאגן שבשימוש במסמכי שינוי ידניים, שליחתם במייל לנמענים והמתנה שקטה לסיומם?

אם גם נוכל להראות כי שליפה של המידע בצורה ממוחשבת ממערכות ה- CAD, עיבודם ושליחתם אל מערכות ה- ERP ללא הקלדה ידנית חוסך טעויות, יצירת מק”טים כפולים, ומייצר שקיפות אל מול המנהלים אז הצלחנו –

שינוי התודעה לשימוש במערכות PLM קיים בד”כ באירגונים גדולים. מהי הדרך לשינוי התודעה באירגונים קטנים ובינוניים אם כך ?

אשמח לשמוע מכם הקוראים.

בברכה,

שגיא טיקוצקי

סייקלופ   CycleOp.com

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s